Tillbaka!

Bloggen tog en liten semester och livet kom emellan.
Denna sommaren är den första i huset och vi har fixat och trixat med lister och annat som man inte hinner med annars.
Vi har även passat på att resa.
Vi började som vanligt med en vecka i Stockholm.

Det var varma dagar med bad i sjön och bus i Vattenspridaren
Vi pimpade sniglarnas hus
Vi åkte till Fysingen för lite fågelskådning och promenad
Tapas med hela gänget i Hammarby sjöstad
Teater i Wira bruk

Vi har även hunnit med att fira Bastian.

Vi hade en magisk kväll ute på Dragsö med picknick, minigolf och kvällsdopp!

Grabbarna har länge velat åka färja. Detta fick dom äntligen göra nu i sommar. Vi tog en tur till grannlandet i öst. Det blev två dagar i Helsingfors. Himmelriket för mig som glutenallergiker!

God morgon Helsinki 🇫🇮
Vi tog en tur med Hop on Hop off. Då fick vi se alla klassiska sevärdheter.
Den vackra katedralen
Denna kyrkan var insprängd i ett berg och hade ett maffigt koppartak
Olympiastadion
Siberiusmonumentet
Tågstationen
Första gången grabbarna åkte taxi!
Den berömda promenaden som är det centrala på båten.

Att semestra i städer är underskattat. Förut ville jag bara åka till sol och bad eller till fjällen, men jag måste säga att jag har ändrat mig. Det är kul att se mer än en strand.

Sista veckan tog moster med oss till High Chaparall. Det ösregnade precis när vi kom dit och dödgrävaren blev lite blöt. Vi passade på att köpa pistoler inomhus

Vi blev rånade på tåget

Ja det var nog semestern i stora drag. Har säkert glömt något och då kommer det säkert upp i ett inlägg senare.

Kommentera här: