Äntligen fredag!

Nu är första vecka över på min nya LIA. Det har gått toppen och jag känner att jag har kommit till en jättebra plats.
Jag pendlar med buss, pendeltåg och promenad/buss varje dag. Det tar drygt en timme dörr till dörr och ännu så länge så går det bra. Visst är det lite drygt när man sitter på tåget hem och tänker tanken att om vi hade varit hemma nu så hade det tagit 10min dörr till dörr. Men jag visste om det, och som sagt så går det bra. Skillnad om man skulle hämta barnen och att dom fick vara på dagis så länge men dom har det toppen hemma med Stefan. Idag har dom varit med farmor i badhuset. Kan tänka mig att det var lite svettigt..:)

En annan sak som jag har reagerat på här uppe är djurlivet. Vi har under denna veckan sett en padda, två harar och fyra råddjur på TOMTEN. Detta har jag aldrig sett hemma.. Att man ska behöva åka till storstaden för att få se lite vilda djur.


Mmaa sa en liten grön groda, mmaa...


Lässtund..

Denna syn mötte mig i morse när jag kom upp ifrån duschen..


En öppen kexlåda och en napp neranför.. Det kan vara så, men det kan vara en vild gissning, att vi har en liten kextjuv. Vem kan det vaaaraaa??:)

Nej nu väntar ett glas vin och lite paj.

Trevlig helg!

Kommentera här: