Frisk nu?

I söndags så fick sonen över 39 graders feber. han har varit snorig och dan så vi misstänker tänder. Fick vara hemma måndag och i går så var han feberfri igen. Skönt tänkte vi. Stefan ringer till jobb och dagis och friskanmäler. På kvällen 39,6...:( Så det vara bara att vara hemma idag med. Men nu har han inte haft feber på hela dagen i dag igen och inte nu när han gick och la sig så vi hoppas på att det har släppt nu och att det kan få bli dagis i morgon.

Var hos barnmorskan i måndags. Mätte magen och hjärtljuden. Hjärtljuden var 144 och magen 29. Den har inte riktigt vuxit som den ska utan planat ut på kurvan dom sista gångerna så barnmorskan beställde ett tillväxtulrtaljud. På tisdagen fick jag brev hem om att jag skulle infinna mig där på fredag. Det kallar jag att jobba snabbt. Ibland gör det inget att man betalar skatt:) 
Vi får se vad det visar. Vi gjorde ett med Bastian med och det var bara bra. Jag tror inte att det är något fel på denna ungen heller men det känns alltid skönt att få det kollat ordentligt. Skulle ju inte göra något om dom kunde se vad det är för kön heller..:) Bara så jag vet om jag ska köpa den där rosa klänningen eller låta bli:) Men det kunde dom inte så sonen när vi var där så jag har inga större förhoppningar. Det får bli vad det blir. Vi är glada för allt. 

Nu är mannen på wiskyprovning och han fick gå själv idag för pappa gillar inte haggis som det stod på menyn. Han skulle ta bussen både in och hem. Han var nog lite nervös över detta och vi får väl se om han kommer hem:) Tur så har han en jobbarkompis med sig som kan guida honom på rätt buss i alla fall. 

Nej nu ska jag krypa ner i sängen och läsa min nyinköpta tidning, härligt!  

Kommentera här: