Hoppas, hoppas...

Jag har ju minst sagt problem med a-kassan... Dom har ju begärt in diverse olika papper. Allt från kontoutdrag och skattepapper till anställningsbevis. Sen begär dom in saker som dom redan har fått men inte läst ordentligt... Uch och fy. Jag kan nog sträcka mig så långt att jag hatar dom! Samtidigt så vill jag inte ha med dom att göra för jag vill jobba men ännu så länge så ser det mörkt ut och då blir jag tvingad att stämpla för att överleva. Nu har jag fått alla papper som dom har begärt, kopierat dom och ska skicka in dom idag. Hoppas på att detta ska vara slutet på strulet nu. Hoppas, hoppas att jag får komma igång att stämpla nu i början på nästa vecka. Men det skulle inte förvåna mig det minsta dom om ska ha in något annat som typ födelseattest, vigselbevis eller framtida äldreboende...

Idag så ska jag på jobbcoaching på manpower. Ska bli spännande att se vad det är för något. Hoppas att dom kan hjälpa mig med allt från förbättring av CV och personligt brev till övning av anställningsintervju. Jag blir så sjukt nervös varje gång det ringer och jag inte känner igen nummret. Brukar strunta i att svara och tänker att dom pratar in om det är viktigt. Löjligt, jag vet men jag kan inte hjälpa det. Jag känner mig helt ärligt i underläge och mindre värd. Jag har nog också blivit lite deprimerad av att gå här hemma hela dagarna och inte ha något att göra. Eller det har jag för jag behöver städa, tvätta, diska och allt annat som man inte hinner med småbarn och nu när jag går hemma har jag ju all tid i världen men jag kommer inte för mig. Bara ligger på soffan och känner mig deppig. Som om all luft har gått ur mig...:(   

Men om nu a-kassan kommer igång och jag slipper pressen, stressen och sömnlösa nätter över att inte ha några pengar så hoppas jag att det ska bli lite bättre med humöret också och om jag är på bättre humör så tror jag att det är lättare att få ett jobb för som det är nu så tror jag inte på mig själv och hur ska då en framtida arbetsgivare kunna göra det.. Nej nu hoppas vi på bättring och så ska jag försöka en egoboost på mitt självförtroende.

Kommentera här: