Röntgen

Nu är vardagen igång på riktigt igen efter all ledighet. 
Jag startade dagen på sjukhuset. Det var dags för magnetröntgen av min nacke. Jag var riktigt nervös kan jag lova. Ett mycket trångt utrymme med ingen möjlighet att ta sig ut. Låter väl mysigt? 
Först fick jag nästan panik när jag kom in i rummet. Alltså på riktigt tänkte jag att jag kommer inte att få plats i röret. Men det gick. Först fick jag provåka in för att se hur det kändes. Ja det kändes trångt. Fick öronproppar för "det kunde låta lite" , hörlurar och ögonbindel. 

Inne i denna låg jag. 

Hur va det då? Ja det var trångt, det var extremt trångt! Låg med näsan nästan i taket och armarna tryckta längs sidorna.  När de inte tog några bilder så fick jag lyssna på radio men det var väldigt korta stunder. Bilderna tog ca 4 min styck och de tog allt som allt ca en timme. När de tog bilderna lät det olika men gemensamt var att det lät väldigt mycket, överallt. Ungefär som om någon stod med en tryckluftsborr precis vid örat. 

Jag underhöll mig med att fokusera på att andas, ta det lugnt och försöka slappna av. Innan varje bild sa dom hur lång tid det skulle ta så då försökte jag räkna cekunder för att veta hur lång tid det var kvar. Räknade för sakta varje gång men det var en positiv överraskning. 
Ja, ja, nu är det gjort och nu väntar vi bara på ett samtal från läkaren. 

Kommentera här: