Sköna söndag

Idag så började vi dagen med en tur till mappa. Där blev det en tur till parken i det underbara vädret och sen lite fika. Bastian hade med sig chokladbollar (jag vill säga nergerbollar, men övar mig på det korekta namnet) som han hade bakat igår. Till lunch grillade vi korv och sen for vi hem. 

Väl hemma så tröttnade jag på våra smutsiga fönster.
Ni kanske tror att det var normalsmutsat men icke. Dessa fönster blir extremt smutsiga eftersom det blåser upp saltvatten ifrån havet och vi har jättemycket spindlar som bajsar på dom. Spindlarna trivs också vid kusten:) Det är både för och nackdelar med att bo precis vid havet.. En liten utsvävning där..
I alla fall, jag drog fram hink och raka och tog fönsterna på insidan. Sen sparkade jag ut mannen som fick ta utsidan. Det blir så fint när dom är nyputsade och detta firade jag med lite krispiga tulpaner i köket. 


Vattnet efter tvätten. Blärk..!


Fina tulpaner, i mitt nu rena fönster.


Nu sitter vi och planerar vad vi ska ha med oss till Stockholm. Det behövs inte så mycket saker men det är ändå tre (3!) månader vi ska vara iväg så det blir en hel del kläder. Behöver ha både vinter, vår och sommarkläder. Sen blir det lite leksaker och skolgrejer. Vagnen måste med och sen ev sommardäck om vi inte hinner sätta på dom innan vi åker. Det beror helt på vädret. Får snart börja skriva en lista:)
Tur att mappa kommer upp efter två veckor så dom kan ta det vi missat eller inte fick plats med. Nu är det mindre än två veckor kvar och vi längtar. Ska bli så kul att komma ut på praktik och mannen och barnen ser fram emot att vara lediga i vår. 

Bjuder på en tandläkarfilm som jag lyckades smygfilma idag:)


Sötlökar:)

Kommentarer:

1 Moster:

Men herregud va söta dom är! Världens sötaste killar.

Kommentera här: