091026

Dags för en uppdatering igen. Förra veckan så var vi på ultraljudet. Det gick bara bra trots att den lilla inte ville få lårbenen mätta. Gömde sig bakom moderkakan hela tiden:) Vi fick nytt datum den 28 mars. Hoppas att det inte blir den 29 på pappas födelsedag bara. Men det blir bara att vänta och se. Känner jag min kropp rätt och det blir som förra gången så blir det väl i halva april.. Den kommer när den kommer helt enkelt. Har börjat känna mer och mer rörelser nu. Härligt!

Förra helgen for vi till Kalmar för att titta på säng till sonen. Tänkte tipsa tomten om en växasäng. Lika bra att han vänjer sig vid en ny säng och att vi hinner plocka bort spjälsängen ett tag innan nästa kommer. Så inte den lilla "tar" Bastians säng. Hittade en fin på IKEA i samma serie som spjälsängen. Får se om det blir en sån. Har letat lite på blocket efter en riktigt gammal med lite högre kanter men antingen så är det värsta rasen eller så kostar dom jättemycket. Men det är ett tag till till jul så vi får se vad tomten hittar. 
Efter IKEA så åkte vi och tittade till Dannes nya lya. Jättefint och ompysslat. Inte var jag väntade mig av en 20årig student precis..:) Men fördommar är till för att spräckas. Han verkade trivas jättebra och det varkade som ett bra område han bodde i.
 

Sonen på IKEA. Köttbullar så klart!

På tal om jul så längar jag något så otroligt. Det gjorde jag när jag väntade Bastian också. Annars så brukar jag inte längta så till julen. Måste vara hormonerna. Spelar i smyg julsånger här på dagarna:) Hoppas på en riktigt vit jul med massor av glitter och mys. Ska bli så kul att se hur sonen reagerar på allt. Förra året så var han ju inte riktigt "med". Får se hur länge vi får ha granen innne i år. kan mycket väl tänka mig att det kommer att vara svårt att hålla fingrarna borta från lampor och kulor...:) Men som Stefan sa: -I värsta fall så får det bli två granar på altanen.  



Min favvo jullåt!

Kommentera här: