091124

Igår så hämtade jag Bastian på dagis. Gunilla dagisfröken berättade att när dom hade varit ute och gått på fm så höll sonen på att somna i vagnen. (Inte konstigt om man vaknar kl 5) Han har gjort så en gång förut och då blir ju hela dagen sne i tid så hon tänkte att det var bäst att han inte somnade utan hon tog upp honom och lät honom gå sista biten tillbaka. Helt rätt! Han hade blivit så sur och skällt och muttrar på henne en bra stund efter det. Kan riktigt se det framför mig:) Men han somnade inte utan fick i sig sin lunch och det med besked. Tre portioner köttbullar och potatis. Fattar inte hur dom gör på dagis.. Sen somnade han så gott i sin lilla låda. 

Sen åkte vi till BVC för att få sprutan. Det gick snabbt och smidigt. Lite ledsen blev han men det får man ju räkna med. Sen fick han ett fint plåster och en leksak och så var allt bra igen:)

Sen bar det av ut till Luckyvillage för playdate. Det var trevligt som alltid. Isabell hade en lite vagn som Bastian älskade. Han körde med den hela tiden. Sedan blev det plättar för dom små och chokladkaka för dom stora. Gott! Båda Bastian och jag mumsade i oss. 

När vi kom hem så hade Stefan gjort mat och eftersom sonen hade spagetti och köttfärssås på hela sig så blev det ett dopp i badbaljan efter det. Han har på senaste tiden fått för sig att han ska bajsa när han badar i baljan. Han känner väl sig fri, inte vet jag. Det är i alla fall inte så trevligt. Samma sak igår men då han Stefan få upp honom på toaletten och han kom helt av sig. Men efter lite väntan så bajsade han i tolaletten. Tyckte att det var superkul när jag och Stefan hejade på så han tog i för kung och fosterland och bajsade lite till:)   



Kommentarer:

1 Mamma:

jag har ju sagt att han är tidig, ett rikigt A-barn, och jag är inte partisk :)

Kommentera här: